Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lianne - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Lianne - WaarBenJij.nu

Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Maart 2014 | China, Sjanghai

Hi hi,

Nou het werd wel tijd dat ik het tweede verslag eens ging schrijven, haha.
Er is veel gebeurd sinds het vorige verslag :)

WEEK II:

De dinsdag in de tweede week gingen we eten bij Captain's bar. Dit is een westerse bar. Ik had ontzettend veel zin in frietjes en gelukkig hadden ze dat daar ook! We namen alle drie een hamburger met friet, haha. Heel toevallig zaten we naast drie Nederlanders! Één van hen wilde ons nog wel wat andere leuke (westerse) kroegjes laten zien. Ze zitten echt op de raarste plekken, in rare steegjes of in creepy flat. Maar de kroegjes an sich zijn tof hoor ;-).

Donderdag gingen we eten bij de Japanner. Het eten was echt ontzettend lekker, eindelijk een keer lekker koevlees. Hierna hebben we weer een kleine kroegentocht gedaan.

SHANGHAI

Vrijdagochtend hadden we nog een les, en rond een uur of 12 hebben we de bus naar Shanghai gepakt. We hebben in de bekende metro's gestaan, gewoon in de spits, en het was niet zo erg dat er deurduwers aan te pas kwamen. Viel echt goed mee. Het valt wel op dat mensen hier redelijk onbeleefd zijn, ze stappen gewoon gelijk de metro in zonder de mensen die eruit moeten voor te laten gaan. Dit moet je wel overnemen, en is in principe best goed wanneer je die aziaten wel gezien hebt.. Je kunt ze immers gewoon "beleefd" omver duwen, hahaha.
Wat leuk om te vertellen is, is dat je hier je tas door zo'n x-ray ding moet doen (die ze ook bij het vliegveld hebben), dit alles voor de veiligheid.

We verbleven in Captain's hostel, vlakbij de Bund. Is een aanrader, gewoon een prima hostel. De bedden zijn wel wat hard, maar mijn eigen bed hier is ook nogal hard (naja, ik voel de veren er door heen :( ). Nadat we waren opgefrist gingen we de smog in. We zijn langs de bund gelopen en hebben de lichttunnel genomen om ons naar de andere kant te brengen. Hier staat o.a. de Pearl tower. Hieronder zit een Museum en die hebben we bezocht :) Daarna hebben we lekkere noodles gegeten.

Die vrijdagavond gingen we opzoek naar een leuk kroegje of tentje. Schuin tegenover ons zat een jazzbar waar die avond een live optreden was van 1 of andere hysterische neger die zo tekeerging dat het zweet alle kanten op vloog. Haha het was echt heel gezellig,de band speelde voornamelijk leuke oude meezingers. We hebben het niet al te laat gemaakt, rond een uur of half 3 gingen we naar ons bedje.

De zaterdag gingen we naar het oude Shanghai. Hier zagen en kregen we dan eindelijk het echte China gevoel. Zo zijn we o.a. naar Het bekende theehuis gegaan, hier waren ze helaas zo chagerijnig dat we uiteindelijk maar gewoon zijn weg gegaan. Ook hebben we voor de eerste keer een tempel bezocht. In het midden van het binnenhofje stond een 'bak' waar men, na gebed met de wierrook bundels, de wierrook in gooide. Er waren verschillende beelden en overal hingen rode lintjes en overal lag voedsel ter ere van de geestelijken (of hoe noem je ze/) Zie foto's voor het Chinese gevoel ;-)

Die avond gingen we gingen allereerst naar een bar waar ik de naam al van ben vergeten... Het was een leuke westerse bar, waar ongeveer 10 chinezen waren en de rest kwam uit de rest van de wereld. Na deze tent zijn we naar Hollywood bar geweest, wat echt een hele westerse club is. De rest van de zaterdagavond was zo hysterisch dat we dit maar in China laten ;-) Laten we zeggen dat Shanghai een mooie zonsopgang heeft, als je die ziet door de smog heen..

De zondag heb ik "ontbeten" met rijst en hebben we de bus terug naar Nantong genomen.

LEUKIGHEID:
Misschien vinden jullie het wel leuk om te weten dat we minimaal 5 keer per dag (dit is NIET overdreven) een raar geknal horen. We hebben uiteindelijk navraag gedaan wat dit was, en het blijkt vuurwerk te zijn. Dit is natuurlijk om boze geesten weg te jagen, maar vooral: laten zien dat je een prestatie gehaald hebt en om iets te vieren. Ik hoor het om werkelijk waar de meest belachelijke tijden. Van s'ochtends vroeg tot midden in de nacht.

SCHOOL:
We hebben dus elke dag les, met een heerlijke lunchpauze van bijna 2 uur!! We krijgen diverse vakken, waaronder International Business, Chinese language, Chinese Culture, International Law en in week 3 gaan we fabrieken bezoeken

Tags: shanghai, china, azie